-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Enkeltbestilling på 2000 elektriske busser
Og de første 1000 skal leveres innen utgangen av året.
KOLLEKTIV: Med det volumet har nok leseren allerede skjønt at det handler om Kina.
2000 langdistanse batteribusser tilsvarer omtrent tre ganger årsbehovet for alle typer busser i hele Norge.
Bestiller er ordfører Hongming Zhang i den østkinesiske byen Hangzhou. Og det er ikke bare busser han skal ha, men 1000 elektriske biler også.
Bakgrunnen er at byen, i likhet med andre store byer i Kina, har akutt behov for å forbedre luft og miljø.
Valgt leverandør ble kinesiske BYD (Build Your Dreams), antagelig den eneste produsenten som kan lever både busser og biler i det volumet. Og ikke minst på den tiden!
- BYD er antagelig eneste produsent med slik kapasitet. Vi er i ferd med å gjøre nødvendige grep for å levere 1000 busser og 500 biler innen utgangen av 2014, skriver Isbrand Ho, som er sjef for BYD Auto Europe, i en pressemelding
BYD planlegger nå å både investere i produksjonsfasiliteter og samarbeide med bussprodusenter i Europa. I sammenhengen kan det nevnes at de første BYD-bussene i USA rullet av samlebåndet i California i forrige uke.
Bildet viser for øvrig en BYD-buss i ordinær rutedrift i København.