-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Med 8-trinns automat
Den store kassebilen Daily er nylig komplett fornyet. Nå kompletteres den med en 8-trinns automatkasse fra ZF.
GIRKASSE: Iveco Daily er i støtet. Bilen ble nylig kåret til ”Van of the Year 2015”.
Nå er også den splitter nye 8-trinns automatgirkassen fra ZF satt i produksjon. HI-MATIC er navnet Iveco selv bruker på denne girkassen. Uansett vil den nok være et kjærkomment tilbud ikke minst til kresne norske kunder.
Iveco opplyser at kassen «skifter gir på mindre enn 200 millisekunder», hvilket vel kan la seg oversette til 0,2 sekunder. Kjapt det også. Dessuten håndterer den et dreiemoment på opptil 470 newtonmeter.
Elektronikken åpner for to forskjellige kjøremodus. I Eco-modus skjer girskiftene ved lavt motorturtall, med formålet økt komfort og redusert drivstofforbruk. I Power-modus skjer girskiftene raskere og på høyere turtall, slik at motoreffekten utnyttes best.
HI-MATIC skal være tilgjengelig på de fleste av Iveco Dailys 8.000 ulike modellvarianter fra 3,5 til 7,0 tonn totalvekt.