-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Vekst i yrkesbilsalget
BILSALG JANUAR: Fire dager før månedsavslutning tyder mye på en boom i varebilsalget i januar. Og pen vekst for lastebiler – med Scania tilbake på topp.
REGSTAT: Sammenliknet med januar i 2014, er det så langt (OFV-tall per 26. januar), registrert 23 prosent flere varebiler i 2015.
Det er selvsagt vel tidlig på året til å fastslå utviklingen ennå, men en god start er aldri å forakte.
Det er to store og en hyggelig bidragsytere til veksten.
VW Nytte presterer 10 prosent bedre enn samme periode i fjor. Det er likevel bare akkurat nok til å holde de sedvanlige 34 prosentene i markedsandel.
Fords nyttekjøretøyavdeling fortsetter å imponere på andreplass, og har hittil i år klatret til solide 17,3 prosent markedsandel. En kraftig økning i salget av Transit Connect er en viktig årsak.
Det tradisjonelle bikkjeslagsmålet om sølvplassen synes dermed å være avblåst alt?
På 3. plass ligger så langt Toyota, på 8, 7 prosent markedsandel. Det skyldes pen vekst på 40 prosent målt mot samme periode i fjor, men også at både Mercedes og Peugeot etter alt å dømme har hatt en svak start med hhv. 17 og 35 prosent i minus.
Lastebiler (alle over 3,5 tonn) over øker på sin side med 7 prosent så langt.
Scania har fått den klart beste starten på året. I følge OFV er fremgangen på 74 prosent registrerte biler. I rene tall betyr det 113 Scaniaer, som er et pent hesthode foran Volvos 95 biler.
Men også Volvo har vekst så langt målt mot 2014. I motsetning til Mercedes og MAN som begge starter året med minusfortegn. I hvert fall per 26 januar.
De første signalene for lastebilåret 2015 peker altså i retning ytterligere polarisering mot to store svenske merker.
Du finner komplett oversikt over registreringsutvikling for varebiler, lastebiler og busser i YrkesBil nummer 2/15.