-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
VW Touran kommer ikke som varebil
Volkswagen-importøren har brukt lang tid, men nå har de bestemt fremtiden for Touran som varebil.
– Touran vil ikke bli klasse 2 varebil i Norge, og avgjørelsen er definitiv.
Det sier Volkswagen-direktør Ulf Tore Hekneby (bildet) hos Harald A. Møller til bransjenettstedet BilNytt.no (krever abonnemenet).
– Etter omfattende tester og vurderinger er vi kommet til at det blir for dårlig plass til fører og passasjer foran skilleveggen, fortsetter Hekneby.
Vanskelig
Volkswagen-sjefen sier det har vært en vanskelig avgjørelse.
– Hadde plassen vært tilstrekkelig, ville vi nok ha solgt 1.000 Touran som varebil årlig.
– Fabrikken har jobbet med løsninger, men deres konklusjon er den samme som vår, konstaterer Hekneby.
17.000 biler
Siden modellen kom på markedet som varebil i 2003, er det registrert over 17.000 nye Touran som varebil i OFVs statistikker.
På det meste (2005) utgjorde Touran over 28 prosent av Volkswagens samlede varebilsalg.
Salget av nye Touran varebil i perioden 2003-2016: