-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Varsler tøffere kabotasjekamp
Under NLFs landsmøte i Alta ble Tore Velten valgt inn som ny forbundsleder. Han lover tøffere kamp mot ulovlig kabotasje.
Under landsmøtet i Norges Lastebileier-Forbund (NLF) i helgen sto styrket innsats mot ulovlig kabotasje sentralt, både i innlegget fra vegdirektør Terje Moe Gustavsen og hos NLF-representantene.
Det er bred enighet i næringen om at problemet er større enn myndighetene anerkjenner, og at dette bare vil vokse hvis ikke det tas grep.
– Står ubeskyttet
Dette er også en av oppgavene påtroppende forbundsleder Tore Velten (bildet) vil ta på alvor når han trer inn som NLF-medlemmenes øverste representant.
– Uten NLF står den norske lastebilnæringen helt ubeskyttet mot et system som i økende grad belønner prisdumping. Det være seg statlige aktører med ansvarsfraskrivelse som beste verktøy, eller utenlandske logistikk-giganter som spiser lavkostsjåfører til frokost, uttaler den ferske forbundslederen.
Målet er full aksept
Han har ingen illusjoner i forhold til utfordringene som ligger i horisonten, ifølge NLF.
– Vi har en stor jobb å gjøre, og den jobben er det ingen andre som har tenkt å gjøre for oss. Innen 2030 skal det ytterligere 125 millioner tonn ut på vegene våre. Mesteparten av dette er det våre medlemmer som skal frakte. Vi vil arbeide for at lastebileierne kan gjøre jobben sin med full aksept fra samfunnet og med politisk vilje i ryggen, sier Velten.