-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tysk bomvei-rekord
Aldri har tyskerne tatt inn så mye på autobahn-avgiftene som i fjor.
Den tyske «bom»-avgiften, «Maut», brakte i fjor inn 4,63 milliarder Euro, i følge nyhetsmagasinet Focus.
Dette betalingssystemet ble innført i 2005, og den gamle inntektsrekorden ble satt i 2010 og var på 4,5 milliarder.
Det er selvfølgelig de gode konjunkturene som ligger til grunn for oppsvinget – aldri har det vært transportert så mye gods på tyske motorveier.
I følge Focus vil 3,4 milliarder fra fjorårets pott gå direkte til utbygging og vedlikehold av veinettet. Differansen går til systemutgifter, men først og fremst til en spesiell avgiftskompensasjon for lastebiler.
Nå er det ganske opplagt at denne rekorden ikke vil holde lenge. Om den ikke blir slått i år vil den garanter bli skikkelig gruset neste år. Forbundsdagen har nemlig besluttet av fra 2018 skal Maut-plikten også innbefatte 40.000 kilometer landeveier.
Til nå har det bare vært rundt 2.300 kilometer «motorvei-liknende» landeveier det har vært innkrevet avgifter fra, i tillegg til 13.000 motorvei-kilometer.
De nye strekningene vil – regner man med – resultere i ytterligere 2 milliarder Euro inn.