-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tre varebilmerker samles
Etter at RenaultNissan gikk tungt inn i Mitsubishi har det skjedd mye. Det siste er at varebilvirksomhetene samordnes.
Renault-Nissan Alliance – som den heter – har etablert en ny forretningsenhet som blir aktiv fra 1. april. Sjefen for Renaults varebildivisjon, Ashwani Gupta, blir sjef for den nye gruppen, får tittel av visepresident og rapporterer rett opp til toppen – Carlos Ghosn.
Skal øke salget
Målet med dette grepet er å øke salget av lette nyttekjøretøy «ved å utløse det fulle og hele potensialet Renault har på varebiler og Nissan på pickuper» sies det.
Synergier, merkedifferensiering, maksimere utvikling og produksjons på tvers av merkene, dele teknologier og kost-reduksjoner er andre (selvfølgelige) stikkord.
Gupta er en forholdsvis veteran. Diplom fra INSEAD i Frankrike, startet hos Renault i India i 2006, flyttet til Paris i 2008 - innkjøp, fikk ansvar for Nissans Datsunlansering i 2011 og ble sjef for varebilene hos Renault i 2014. Det høres ut som om han har fart på seg.
Stor oppgave
Den nye oppgaven er stor. Tre merker skal samordnes og samtidig holdes adskilt. I tillegg til at det må holdes orden både på Avtovaz i Russland og Dacia i Bulgaria.
Og når det blir snakk om volumer er nok de høyere enn de fleste aner.
Renault solgte 443.931 varebiler i fjor, med Kangoo på topp. Nissan endte på 815.490 med Navara (NP 300 som ikke uventet bestselger). Mens Mitsubishi avsluttet 2016 med 248.000 slike biler der Triton/L200 var den som solgte mer enn halvparten av totalen.
Det er ikke noe som foreløpig tyder på at nyorganiseringen får noe å si for den norske distribusjonen.