-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Full Pull
Det finnes noen underlige videoer der ute, hvor liten og stor HiLux gjør ting sammen. Men denne er den sprøeste.
Hvis du noensinne har jobbet med en Tamiya miniatyr, vet du at de er ganske gjennomførte. Her er det mye ingeniørkunst ute og kjører.
Lykter som det kan monteres LED i, eller hjul og dekk i tre forseggjorte deler, er bare starten.
**Se videoen nederst i artikkelen**
Røtter til 80-tallet
Bladfjærer i fem deler som kan justeres, tre trinns girkasse eller en tøff diff som er spesialbygget for off road egenskaper tilhører de mer utsøkte detaljene – slike du for eksempel finner på modellen av Toyotas Hilux.
Hos Tamiya heter den Hilux Bruiser og har røttene sine helt tilbake på 80-tallet.
Den ordentlige Hilux har utviklet seg mer, den vi møter nå er en av de nyeste dobbelkabinene, en 2,4 D-D4 som her veier ca. 2 tonn.
Det gjør ikke de små, de veier litt over tre kilo så det er bare når det gjelder målene vi snakker skala !0 : 1 her. Men i anledning dagens jobb har de hver fått 1 kg. ekstra last – for å bedre grepet.
Mission completed
15 av disse er, som man etterhånden vil se, koblet til en stor en (som også er bemannet med sjåfør) og hver av dem radiokontrolleres av «sin» sjåfør.
Videoen viser «mission completed», og hvis det nå var sånn at noen ga de store et lite dytt bak for å få den i gang er det tilgitt. For dette var en morsom snutt.
Du finner flere levende bilder av Hilux Little and Large i nærheten av denne på Youtube.