Iveco Bus klare for å styrke seg i Norge

Iveco Bus har gjennom det siste året hatt det travelt med å bygge opp og tilpasse sin organisasjon på det norske marked etter konkursen hos samarbeidspartneren Vest Buss. Nå er de klare til å bygge ut service-nettverket

Publisert

Den lokale, norske Iveco Bus-organisasjonen har satt sammen et team med Dagfinn Heitmann som Area Sales Manager og Claus Skipper som Business Line Manager for Iveco Bus på nordisk plan. I tillegg blir det norske marked også fulgt opp av Ivecos tverrgående, norske og nordiske organisasjon innenfor support, reservedeler og salg.

– Det norske marked som har et høyt fokus på miljøvennlige transport-alternativer, er et viktig og lovende marked for Iveco Bus, også fordi utvikling av kjøretøyer på alternative drivmidler er et primært strategisk utviklingsområde for Iveco, sier Claus Skipper, Business Line Manager for Iveco Bus Nordic.

Han påpeker at Iveco siden 2008 har solgt mer enn 1.000 busser til norske kunder.

– Vi har et godt samarbeid med våre norske kunder, og derfor har det vært avgjørende for oss å sikre at vår organisasjon er tilpasset til å håndtere de endringer som konkursen i Vest Buss har medført, fortsetter Skipper.

Sammen med Area Sales Manager Dagfinn Heitmann vil Skipper fremover stå for kontakten med de norske kundene.

Support og reservedeler
Duoen understreker at tilgang til teknisk support og hurtig levering av reservedeler er avgjørende faktorer for deres kunder.

– Derfor har vi lagt vekt på å etablere en sterk teknisk support som i første ledd ivaretas av våre lokale, norske medarbeidere, men samtidig gjør bruk av den kompetanse vi har samlet i vår tekniske avdeling i Iveco Nordic. Det betyr at vi både sikrer forståelsen for lokale forhold og samtidig sørger for at våre kunder er dekket når det gjelder ekspertise, sier Claus Skipper.

Samtidig har Iveco nå etablert daglige leveranser av reservedeler fra Ivecos sentrallager i Langenau i Tyskland, slik at deler kan bestilles fra dag til dag.

Klar til å bygge ut
Iveco Norge ivaretar fortsatt garantiforpliktelsene overfor eksisterende kunder, samtidig som service-samarbeidet med eksisterende bussverksteder rundt om i Norge fortsettes på forskjellige nivåer, alt etter kundenes behov og avtaler.

– Nettopp service-nettverket er et område vi er klare til å utvide. Vi vet at det er avgjørende for våre kunder med en hurtig og effektiv service slik at alle busser kan holdes i effektiv drift. Derfor vil vi den kommende tiden arbeide med å bygge ut service-nettverket i takt med kundenes behov, forklarer Claus Skipper.

Administrerende direktør i Iveco North Europe & Baltics, Lars Beck, påpeker at det er en styrket organisasjon som står bak den norske avdelingen i Iveco Bus.

– På nordisk plan har vi gjennom de senere årene gjennomført en sammenslåing av våre buss- og lastebilaktiviteter, slik at Iveco Bus nå er en integrert del av Iveco-forretningen. Det har medført en rekke fordeler og synergier på tvers av organisasjonen, og dette kommer kundene til gode i form av bedre service og hurtigere tilgang til vår ekspertise, sier Beck.

I 2017 forventer Iveco Bus å lansere to nye produkter på det norske marked, en elektrisk versjon av Daily minibuss, samt Evadys som er en allsidig kombinasjon av en intercity-buss og en turistbuss med allsidige bruksmuligheter både i hverdag og helg.

Powered by Labrador CMS