-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Harrods på strøm – igjen
Etter 98 års opphold har Harrods igjen begynt å kjøpe inn elbiler for sin lokale varedistribusjon.
De meget distinkte, grønne med gull-skrift på siden, elektriske bilene luksusmagasinet Harrods begynte å bruke i 1919 er blitt en solid del av Europas transporthistorie.
Bilene, amerikanske Walker på massivdekk, ble brukt til å kjøre ut innkjøpene til magasinets London-kunder. Såpass mange var det av dem, og såpass mye handlet de, at flåten etter hvert besto av 60 slike biler.
Så overtok forbrenningsmotoren, og den har vært enerådende under de klassiske Harrods-skallene – til nå.
For nå er den første Nissan e-NV200 levert til varehuset. I akkurat samme livré som man er vant til på bilene fra Harrods, men bilene ellers er nesten standard – bortsett fra at lasterommet er nedkjølt – ferske matvarer og delikatesser er en vesentlig del av Harrods tilbud til lokalbefolkningen. Og man har bygget inn en helt spesiell hylleløsning.
Foreløpig er det bare levert en av disse bilene, men både Harrods image og Londons luft vil utvilsomt ha bedre av flere slike biler.
Ford har tidligere sagt at hver dag går det 280.000 yrkesreiser gjennom det sentrale London, 75 prosent skjer med varebiler og diesel. Noen flere høy-profil elbiler fra Harrods og andre London-operatører vil i hvert fall gi et klart signal – om et eller annet.