-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nyttekjøretøy med ekstreme egenskaper
Med drift på seks eller åtte hjul skal det mye til for at en Argo ikke kommer frem. Merkets nye importør mener kjøretøyet har mange målgrupper i Norge.
Erling Sande AS er importør av en rekke typer motorsykler, båtmotorer, ATV og snøscooter. Nå har selskapet også fått agenturet på kjøretøy fra kanadiske Argo, opplyser de i en pressemelding.
Og dette er ordentlig tøffe saker, som i høyeste grad må kunne defineres som nyttekjøretøy.
For hvem har sagt at nyttekjøretøy ikke kan ha høy «moro-faktor», egentlig?
Argo er i alle fall et kanadisk selskap som har spesialisert seg på terrenggående kjøretøy – for nytte og moro – i mer enn 50 år.
I Norge benyttes spesialkjøretøyene av blant andre Røde Kors, Bane NOR og sivilforsvaret, i tillegg til brukere som brann- og redning, linje- og kraftselskaper, jakt og fiske, tunneldrift, bygg og anlegg, ski- og alpinanlegg, hyttetransport og turistforeninger.
Minst mulig spor
Fosen Nett i Sør-Trøndelag er en av aktørene som har benyttet Argo XTV (Extreme Terrain Vehicles) de seneste årene i forbindelse med utføring av krevende oppdrag i terrenget.
– Vi ønsker å etterlate minst mulig spor i terrenget etter oss når vi utfører vedlikehold på linjene. I svært krevende terreng er åttehjulingen til Argo det beste valget. Med belter påmontert er fremkommeligheten ekstrem god, sier logistikkansvarlig i Fosen Nett, Stig Erklev i en pressemelding.
Han forklarer at den flyter oppå terrenget under bløte og vanskelige forhold, og dermed etterlater mindre spor enn andre alternativer.
– Vi arbeider i en del utfordrende terreng og stiller til tider ekstreme krav til våre kjøretøy, fortsetter han.
Amfibiske egenskaper
Kjøretøyene fra Argo skiller seg ut med en rekke spesialiteter. Som for eksempel at i tillegg til helt ekstreme terrengegenskaper har den amfibiske egenskaper og kan dermed flyte over elver og vann med fremdrift.
Kapasiteten skal være stor både for transport av mennesker og utstyr. Det er ikke uten grunn at den er et attraktivt hjelpemiddel i forbindelse med redningsoppdrag, når både personell, utstyr og skadede skal transporteres.
Med henholdsvis seks og åtte hjul øker også komforten for både fører og passasjerer. Den brede akselavstanden og de mange hjulene gir dessuten god bakkekontakt og øker dermed sikkerheten. Det er også mulighet for å kjøre med belter.
Større bredde
Erling Sande AS har lenge hatt et ønske om å utvide bredden i terrengkjøretøy-sortimentet ytterligere, med produkter for kundegrupper med ekstreme krav.
– Nå har vi den bredden vi ønsker å tilby. Argo vil ikke erstatte våre firehjulinger fra Arctic Cat, Access og Hisun, men fungere som et ekstra tilbud for våre kunder, sier salgs- og produktsjef Thommas Fylling.
Traktor-registrert
Argo produserer to serier terrengkjøretøy; en til rekreasjon og en for proffmarkedet. For rekreasjonsmarkedet er det modellen Avenger som med drift på sine åtte hjul er den mest solgte. Denne vil bli registrert som traktor og koster fra 158.320 (eks.mva).
Prisen på Argo starter på 111.920 kroner (eks.mva) for rekreasjonsmodellen Frontier 6x6. Dyrest er proffmodellen Conquest som leveres med dieselmotor og fullspekket utstyrspakke etter behov.
Kjøretøyene fra Argo skal tilbys gjennom det landsdekkende forhandlernettet til Erling Sande AS.