-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kuldesjokk for eVito
Den elektriske Vito er inne i siste faste av sitt omfattende førproduksjons testprogram nå. I disse dager er snart kulde&komfort-prøvene i Ärjeplog fullført.
Mercedes-Benz har for lengst lovet at den elektriske Vitoen skal være leveringsklar i neste halvpart av 2018.
Nå lover de som har holdt på med bilene oppe i Nordsverige i hele vinter at det er en ekte Mercedes de kommer til å by på. I inntil 30 kuldegrader, i høy snø og på islagte veier har modellen vært gjennom en rekke obligatoriske øvelser.
Kaldstart er et tema også for elbiler og varme, ventilasjon, avising av rutene og slike detaljer påstås å være mer enn akseptabelt nå.
Styring av batteriene i kulde er viktig, og selvfølgelig sikrer man at alle koblinger, elektriske og elektroniske oppfører seg skikkelig. Det skal heller ikke forekomme noen endringer i kjøreegenskaper eller hos sikkerhetsassistentene i streng kulde.
Mercedes sier etter å ha gjennomført slike prøver at 41,4 kWh batterikapasiteten skal rekke til 150 km, men «selv med de minst gunstige rammebetingelsene» (som vi regner med gjelder bl.a. Ärjeplog-forholdene) «vil føreren kunne regne med 100 kilometers rekkevidde».
Vi blir trøstet med at bilen for lengst er utprøvd i tropisk klima og er nå like velegnet for pluss 35 som for minus 30.
I Tyskland har Daimler for lengst opprettet en mikrosite der du kan bestille bilen. De første 1000 får også med en Wallbox. Der får vi også vite prisen: € 39.990,- sammen med beskjed om at Citan blir den tredje el-vanen fra Mercedes, etter Vito og Sprinter.