-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kraftig diesel-sekser fra Detroit
Detroit Diesel har nylig utvidet motorprogrammet sitt. En ny 7,7 liters sekser med fra 260 til 350 hk er nå tilgjengelig.
Det er flere år siden Daimler fortalte om sin nye Medium Duty Engine Generation (MDEG), utviklet for å møte Euro VI standard.
Dette er en motorfamilie full av standardiserte komponenter som er konstruert for at den skal kunne spesial-tilpasses lokale markeder.
Nå er turen kommet til fabrikken i Redford utenfor Detroit der det de siste fire årene har vært investert 285 millioner dollar (2,2 milliarder kroner) for å forberede den skrittvise innføringen av nye motorfamilier til det amerikanske markedet.
Noe av suksessen viser seg i markedsandelen av egne motorer i Freightliner- og Western Star-bilene.
Amerikanske lastebilkunder har ofte svært spesiell oppfatning om hvilken motor som skal drive den nye bilen deres.
Men hos Daimlers egne merker har nå 95 % motorer fra eget hus. Det er en ekstrem høy andel sett med amerikanske øyne.
USA-forretningen går bra, i fjor hadde de nesten 40 prosent markedsandel i de tunge 6- og 8-klassene og 165.000 biler ga en omsetningsvekst på 13 prosent.
Også i år venter selskapet en omsetning «betydelig over fjorårets».