-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Vil tillate 34,5 meter lange vogntog i Finland
Transportminister Anne Berner foreslår å endre lovverket og tillate vogntog på inntil 34,50 meter å kjøre på finske veier.
I dag er lengdebegrensingen i Finland 25,25 meter.
Nå melder Nordic Logistics Association at landets transportminister ønsker å tillate vogntog på inntil 34,50 meter.
Anne Berner mener en utvidelse av lengdebegrensingen vil ha flere positive konsekvenser.
– Ved å utvide størrelser og vekter på tunge godsbiler kan vi stadig forbedre effektiviteten og samtidig redusere utslippene fra transportsektoren. Forslaget vi fremmer nå omhandler lengde, og i neste omgang vil vi se nærmere på vektreglene. Prosjektet vil gagne både transportselskaper og samfunnet i sin helhet, uttaler transportministeren.
Forslaget føyer seg inn i en lang tradisjon hos de Nordiske landene for å tillate tyngre og lengre vogntog enn de europeiske standardene.
– Vi har sett at dette har gitt mange fordeler for selskaper i form av effektivitetsgevinster og utslippsreduksjoner. Vi er glade for å se at den finske transportministeren er villig til å utforske fordelene av å utvide vekt- og lengdebegrensningene, kommenterer Marte Halvorsen ved Nordic Logistics Association i Brussel.