-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Varebil på hydrogen
I New York kjører nå FedEx rundt med en varebil med hydrogen-drift.
Nå er det ikke mye mysterium med hydrogenbiler. I realiteten snakker vi om en vanlig batteribil der batteriene for en stor del er erstattet av et hydrogenfyrt brenselcelleanlegg.
Bilen produserer med andre ord sin egen energi og dermed er kabelen eliminert.
Den bilen FedEx nå har tatt i bruk i Latham N.Y. er i utgangspunktet en av de varebilene fra upstart-selskapet Workhorse som vi har fortalt om før.
Her har de koblet seg opp mot noe som heter Plug Power som bygger brenselcelle-enheter og som har bygget om denne bilen.
Bilene fra Workhorse er som regel spesialbygget for kjente leveringsruter, eller forholdsvis korte avstander i byer.
Men her er åpenbart det opprinnelige batteri-systemet beholdt og brenselcellene lader batteriene i stedet for å levere strøm direkte til elmotorene. For denne bilen betyr det at rekkevidden er økt fra litt over 100 til 250 kilometer.
Til nå har denne bilen gjort nesten 5.000 kilometer i jobben og man regner med at den skal legge på ytterligere 40.000 de neste seks månedene.
Det betyr maksimal utnyttelse av rekkevidden hver eneste arbeidsdag fremover.
Plug Power har sin egen hydrogenstasjon i Latham, noe som selvfølgelig er en av grunnene til at FedEx starter nettopp her. Dette var for øvrig en av de aller første hydrogenstasjonene ved den amerikanske østkysten.