Nissan Navara AT32
Nissan Navara AT32

Nissan med barskere Navara

Spesialistene hos Arctic Trucks har gjort nok en pickup litt mer rampete. Hils på Nissan Navara AT32.

Publisert

Det islandske selskapet Arctic Trucks, med norsk avdeling i Drammen, har opparbeidet seg skikkelig pondus når det gjelder ombygging av firehjulsdrevne kjøretøy.

Bilene som bærer deres navn er rustet for å ferdes under noen av klodens røffeste forhold.

Et av de nyeste tilskuddene i produktporteføljen er nye Nissan Navara AT32.

Økt bakkeklaring
Dette er første gang en Navara er utviklet med et partnermerke for det europeiske markedet.

AT står naturligvis for Arctic Trucks, mens tallet 32 representerer diameteren på hvert offroad-dekk i tommer.

Og dette har blitt en skikkelig tøffing, ser det ut til.

Nissan forteller i en pressemelding at den mest synlige oppgraderingen har skjedd i hjulopphenget, som er hevet for å gi økt bakkeklaring. Avstanden ned til bakken er nå 24,3 cm sammenlignet med 22,3 cm på standard Navara.

Maks. innkjøringsvinkel dermed økt til 35 grader (opp fra 30,4 grader), mens rampevinkelen nå er på 24 grader (opp fra 22,0 grader).

Andre synlige oppgraderinger inkluderer hjulbuen som er utvidet og utviklet for å forsterke den økte bakkeklaringen, samt gi bedre understellsbeskyttelse under ekstrem terrengkjøring. Beskyttelsesplatene beskytter motoren, girkassen, rotoren og drivstofftanken.

Snorkel som ekstrautstyr
Aluminiumsfelgene på 17 tommer er utviklet av Arctic Trucks. 32-tommers dekkene gir føreren muligheten for å redusere trykket i myk sand eller snø for, økt trekkraft.

Med 20 mm ekstra bakkeklaring og større dekk, har bilens høyde totalt økt med 40 mm.

Er du ute etter ekstrem terrengkjøring, kan utstyr som snorkel for økt vadedybde og differensialsperre foran bestilles som ekstrautstyr.

Fremkommelighet og et utseende som vekker en viss oppsikt har selvsagt en pris.

Ombyggingspakken må du ut med 79.000 kroner for, og den er tilgjengelig for alle Navara Double Cab-versjoner.

Powered by Labrador CMS