-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Moskva får 100 el-Kamaz
Mosgortrans – et av Moskvas kollektivselskaper -har kjøpt 100 elektriske busser. Kamaz skal levere.
Kamaz har holdt på med elektriske busser i mange år. En av dem ble faktisk utnevnt til beste buss på Bus World Russia i 2016.
Flere av disse bussene har kjørt pilot-ruter i Moskva-området i lang tid. Åpenbart med positive resultater, for nå er de første 100 bestilt.
Det dreier seg om lavgulvs-konstruksjoner med plass for minst 85 passasjerer – 30 sittende. De er stappfulle av komfort-utstyr, som full klimakontroll, USB-kontakter, sat-nav system, hot spot og internTV-for sjåføren.
Bussene er type 6282 og selges med 15 års serviceavtale. Ladestasjonene leveres også fra Kamaz.
Det er meningen de skal lades over natten, men kvikkladere langs ruten skal også benyttes slik at man kan nøye seg med færre batterier i bussene.
Det er lagt spesiell vekt på ladekonstruksjoner som også leverer i sterk kulde.
Batteriene er for øvrig russiske, lithium-titanate heter oppskriften her, og de skal tåle 20.000 ladesykluser.
Maksim Liksutov, viseborgermester i Moskva sier at de første bussene er i gang i høst og at på slutten av neste år vil byen ha 600 elektriske busser i drift. Fra 2021 skal det bli helt slutt på at byens transportselskaper kjøper inn busser med dieselmotorer, sier han.
Kamaz sier de har kapasitet til å bygge 1.000 elbusser pr. år, og at de er klar til å delta i den neste anbudsrunden i Moskva.