T High Renault Sport Racing
T High Renault Sport Racing
T High Renault Sport Racing
T High Renault Sport Racing
T High Renault Sport Racing
T High Renault Sport Racing
T High Renault Sport Racing

Racing-spesial for veien fra Renault

Er du lastebilsjåfør og Formel 1-fan? Da er kanskje denne spesialversjonen av Renault T High noe for deg.

Publisert

Selv om Renault Trucks eies av Volvo Group og sånn sett er adskilt fra personbilprodusenten Renault, er båndene fortsatt tette og de forvalter en felles merkevare sammen i navnet og "diamanten".

Og navnet Renault er jo for mange uløselig knyttet til motorsport.

Hva er da mer naturlig enn at folkene fra Renault Trucks og Renault Sport Racing møtes for å more seg litt?

Gult er kult
Resultatet er den frekke trekkvognen du ser bilder av her, som er døpt T High Renault Sport Racing.

Mest iøyenfallende er selvfølgelig lakkfargen, Sirius gul, som er den visuelle signaturen til Formel 1 Renault Sport Racing-teamet, og de gule og sorte «sjakkrutene» som lenge har vært å finne på mange racingmodeller fra den franske produsenten.

Designteamet har også lekt seg med forskjellige teksturer og nyanser av sort på enkelte detaljer, som en kontrast til alt det gule: blant annet har speilhusene fått et lag med høyglanset sort lakk, det samme har diamanten og grillen.

Som alle LE-versjoner med respekt for seg selv er hver bil utstyrt med en nummerert ID-plate.

Førerhuset er naturligvis utstyrt på høyeste nivå, med et interiør som skal matche de gule og sorte fargene på eksteriøret. Recaro-setene og rattet er trukket i sort lær med gule kontrastsømmer. Sengen og gulvmattene har også fått gule sømmer, mens panorama instrumentpanelet har detaljer i karbon og luftdysene er utstyrt med gule kontrast ringer.

Ja til og med sikkerhetsbeltene kan stæsjes opp om du vil, med et gult beskyttelsestrekk.

Kanskje til Norge
Selv om utseendet oser motorsport, er vi langt unna Formel 1 eller Truck Racing når det er snakk om ytelser på motor og girkasse. Men 13-literen på 520 hk og Optidriver automatkasse gjør jobben i de fleste tilfeller.

Limited Edition-utgaven produseres på fabrikken i Bourg-en-Bresse, som alle øvrige Renault Trucks T-range modeller, men du bør ikke bruke for lang tid på overveielsene dersom du tenker at «denne hadde vært moro å ha».

Spesialserien er nemlig begrenset til 100 lastebiler, men hva prisen blir står det ikke noe om i pressemateriellet.

Går det som den norske importøren vil, kan det hende du får ta en nærmere titt på trekkvognen i høst.

– Vår ambisjon er å ta en slik bil til Norge, og vise den til publikum for første gang på Oslo Motor Show i oktober, sier Viggo Noreng i Renault Trucks.

Powered by Labrador CMS