-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Langdistansebuss på flytende gass
Scania varsler at de skal vise sin Interlink Medium Decker turbuss for flytende gass (LNG) på IAA. Produsenten lover rekkevidde på inntil 1.000 kilometer.
Med dette utvider Scania sitt brede program for alternative drivstoffer til også å dekke intercity-persontransport.
– Det finnes forskjellige løsninger for karbon-bevisste operatører av by- og forstadsbusser, men det har vært et tomrom i langdistanse-markedet som vi nå ønsker å gjøre noe med, sier Karin Rådström, leder for rute- og turbusser hos Scania.
– Ettersom LNG blir økende tilgjengelig i hele Europa, men også i andre deler av verden, er dette et aktuelt og levedyktig alternativ, fortsetter hun.
LNG-drift har ifølge Scania potensiale til å redusere CO2-utslippene med 20 prosent og i tillegg en betydelig reduksjon av nitrogenoksider og partikkelutslipp. Velger man flytende biogass kan karbonutslippene reduseres med hele 90 prosent.
I tillegg nyter man på komfortsiden godt av at støynivået i gassmotorer er noe lavere enn i dieselmotorer.
Bærekraft blir Scanias gjennomgangstema på IAA, og hele flåten av rute- og turbusser kan nå drives med alternative drivstoffer – fra Scania Citywide LE Suburban hybridbuss til Scania Interlink High Decker for fornybar diesel – HVO (Hydrotreated Vegetable Oil).
I tillegg viser Södertälje sin batteri-elektriske Citywide Low Floor lavgulvsbuss, som for øyeblikket går i regulær trafikk i den nordsvenske byen Östersund, og som vi for øvrig stiftet bekjentskap med på BusWorld i Kortrijk for et år siden.
På IAA kan besøkende oppleve denne bussen på en internrute på området til Deutsche Messe.