-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Foreslår vrakpantavgift for lastebiler
Regjeringen foreslår i statsbudsjettet for 2019 at det skal betales inn en vrakpantavgift på 5.000 kroner for nye lastebiler.
Bakgrunnen er at det i budsjettet for 2017 ble vedtatt å innføre tilskudd til vraking av mopeder, motorsykler, lastebiler, bobiler, og campingvogner.
Men hittil har det ikke vært pålagt å betale inn en vrakpantavgift på nye kjøretøy i disse klassene.
Regjeringen mener det er på sin plass at de gruppene som mottar tilskudd ved vraking, også bør betale inn vrakpantavgift. I tråd med prinsippet for refunderbare avgifter vil dermed utbetalingen av pant være refusjon for avgift som er innbetalt tidligere.
Satsene for vrakpantavgiften for disse gruppene settes lik vrakpantsatsene.
Det betyr 500 kroner for motorsykler og mopeder, 3 000 kroner for campingvogner og 5 000 kroner for lastebiler.
LES OGSÅ: Lover finansiering av lastebilførerkort gjennom Lånekassen