-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvo oppgraderer dieselmotorer
D11- og D13 dieselmotorer for modellene FH, FM og FMX overholder de nye Euro 6 Step D-kravene. Samtidig loves reduserte drivstoffkostnader.
Den nye Euro 6 Step D-forordningen skal sikre at kjøretøyene overholder utslippskravene ved normal bruk.
For å innfri disse strengere utslippskravene har Volvo Trucks installert ny programvare for motoren, samt forbedret overflatebelegg i eksos-etterbehandlingssystemet.
Den oppgraderte D13 dieselmotoren bruker også en ny VDS-5 oljetype med lav viskositet og nye oljeskraperinger på stempelet som skal redusere drivstofforbruk og indre friksjon.
Ifølge produsenten sparer motoren på 500 hk ytterligere drivstoff ved at den har samme trykkforhold som variantene på 460 og 420 hk.
Programvaren I-See bruker kartdata for å registrere kjørerutens topografi, og tar seg av girvalg, akselerasjon og bremsing.
Den er laget for å utnytte lastebilens bevegelsesenergi på best mulig måte, og er nå forbedret blant annet med en ny strategi for girvalg og selektiv tomgang, noe som gjør at funksjonen I-Roll kan brukes mer effektivt.