- Renault-sjefen ser størst vekstpotensial i anlegg
img
noalt noalt noalt noalt noalt noalt noalt
img
img
img
img
img
img
Abonnement | Annonse- og medieinfo

Forsiden  |  Varebil  |  Lastebil  |  Buss  |  Næringsliv  |  Brukte yrkesbiler  |  Linker  |  Innkjøpsguiden  |  Bok/Kalender  |  Abonnement  

Annonse:
1pix 1pix 1pix 1pix
bilde
Renault-sjefen ser størst vekstpotensial i anlegg
Renault Trucks-sjefen i Norge, Viggo Noreng, legger inn et ekstra gir i satsningen på anleggssegmentet. Snart lanserer han «sværingen» K-Range 6x6 og 8x8.

alt

**Artikkelen ble opprinnelig publisert i bladet YrkesBil nr. 4-2019. Ikke abonnent? Bli det her, og få det viktigste bransjestoffet først**

Da snakker vi «anleggsbiler med ekstreme egenskaper», ifølge Viggo Noreng, som er ansvarlig for Renault Trucks hos importøren, Volvo Norge AS.

– K-Range er en modell vi forventer oss en del av. Vi har i første rekke bestilt en K520 6x6 med Istrail påbygg, som etter planen vil være klar nå i juni, forteller Noreng til YrkesBil.  

Modellen blir imidlertid først lansert offisielt på Transport & Logistikk 2019 i Lillestrøm 26. til 28. september.

– Senere vil vi også lansere K520 8x8, som i dag er tilgjengelig kun hos Renault Truck Defense men som også åpnes for sivile formål til høsten, opplyser Noreng.

Fyller vekstsegment
Renault Trucks-sjefen er klar på hvorfor nettopp dette segmentet er spesielt interessant:

– Vi er rimelig sterke innenfor distribusjon og langtransport allerede, og veksten fremover vil komme innenfor anleggssektoren, sier han.

Noreng mener det derfor er viktig å kunne tilby en enda mer komplett serie anleggsbiler, med både C- og K-Range.

– Vi velger å satse på K-Range nå for å fylle et segment vi ser er i vekst, der vi kan tilby en velprøvd modell med lav TCO og med egenskaper som treffer veldig godt, sier han.

Et godt samarbeid med påbyggere, og evne til å gi kundene gode råd når det gjelder å bygge en effektiv totalløsning, trekkes også frem som avgjørende.

– Renault Trucks har en lang og ikke minst solid historie, når det gjelder anleggsbiler. Når vi ser på spesifikasjoner og egenskaper på en K-Range, tror vi at vi vil kunne imponere enda flere kunder med denne bilen, sier Noreng.

Mange tippbiler
Importøren tror at mange av K-Range-bilene vil være tippbiler, begrunnet i at en del av de større anleggskundene innenfor vei tar i bruk tippbiler som et utfyllende redskap til de større dumperne.

– En K-Range satt opp som off-road kjøretøy vil ha lave driftskostnader, samtidig som den er rask på korte operasjoner der stoppeklokka er flittig i bruk mellom lasting og tipping, og på litt lengre strekninger innenfor det samme anlegget. Mange anlegg i dag strekker seg over relativt lange avstander, poengterer Noreng.

Han har budsjettert med totalt 10 biler det første året, overveiende 6x6.

– Vi forventer 20 biler i 2020, som vil være det første fulle året. Det viktigste segmentet vil være veianlegg, sier Viggo Noreng.

------------

K-Range

Anleggsbil fra Renault Trucks

Lanseres som K520 6x6 og K520 8x8 i Norge i 2019

Leveres med girkassen Optidriver Xtrem

Mulighet for AWD med Offroad-modus

Vogntogvekt opptil 120 tonn

Angrepsvinkel 32 grader

Tilsvarende hytter som C-Range

4 akslinger: PMR1361-3361R

Tilbys som K Medium, KHeavy og K Extrem

SATSER PÅ ANLEGG: Viggo Noreng, sjef for Renault Trucks i Norge. Foto: Brede Høgseth Wardrum

pic

logoPåmelding til nyhetsbrev:
toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   fb Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
pix pix
pix
 
logoPåmelding til nyhetsbrev:
Fritekstsøk:
pix pix
 
   
 
   
2169 brukte yrkesbiler til salgs
Lastebil Lett lastebil Varebil Kombi.bil Buss Minibuss
Årsmodell Fra: Til: 270 LASTEBILER TIL SALGS