-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Snarvei til elbil
Magna har presentert en stiv bakaksel med eldrift bygget inn i enheten. Den kan gå rett inn og erstatte bakakselen på mange av dagens pickups.
Det dukker stadig opp meldinger om nye batterielektriske pickuper. Det later til at dette segmentet er blant de aller hotteste for tiden.
Fra Østerrike kommer Magna med en idé om hvordan man kan komme fortere til målet enn ved å starte fra null.
Magna er en stor bilprodusent – på andres vegne. Jaguar I-Pace er bare en av modellene Magna bygger på oppdrag for andre produsenter.
Men i tillegg til å drive samlebånd-for-hire er selskapet også en stor konstruksjons- og engineering-bedrift med egen, stor utviklingsavdeling. Noen ganger utvikler de komplette modeller for andre, andre ganger kommer de opp med komponent-løsninger som de selger ut.
Denne gangen foreslår de altså en stiv bakaksel som kan monteres rett på plass på allerede eksisterende ramme og opphengning – så kan du bruke den plassen som blir frigjort – motor og mellomaksel er jo blant det som forsvinner – til for eksempel batterier.
Magna sier at de kan bygge aksler i mange forskjellige størrelser og konfigurasjoner som kan brukes for en rekke forskjellige biler – eller volumer.
Der man vanligvis ville finne differensialet foreslår Magna en elmotor og en-trinns overføring, en motor og to-trinns transmisjon, eller to motorer – eventuelt med torque vectoring. Hestekraft-tallet vil kunne variere mellom 161 og 335.
De føyer til at motorer og systemer for forhjulsdrift vil de også kunne levere, eller aksler og opphengning for 4x4 applikasjoner.
Så behøver du, som produsent, bare bekymre deg om batteriene.
Magna har ikke sagt noe om hvorvidt den stive akselen er solgt til noen ennå. Ingen der ute har heller sagt at de skal benytte seg av Magna-bakakselen.