-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mer nytte fra Volkswagen
Snart kommer Volkswagen Amarok. Dermed får Volkswagen nok et nyttekjøretøy i tillegg til Transporter, Caddy og Crafter.
I dag er det i hovedsak japanske og amerikanske biler som står for volumet når det gjelder pickuper. Nå blir heller ikke Amarok noe tysk alternativ, for den skal produseres ved Volkswagens anlegg i Buenos Aires i Argentina.
LES: VW går for Amarok
Ifølge Volkswagen ønsker de å sette nye standarder i denne klassen med hensyn til forbruk og utslipp. De legger også inn et høyt sikkerhetsnivå med bl.a. seks kollisjonsputer og elektroniske hjelpemidler som ESP, ASR og ABS.
Ved lanseringen leveres Amarok med en 2,0-liters TDI-motor med 163 hk. Maks dreiemoment på 400 Nm er til stede allerede ved 1500 omdreininger. Firehjulsdrift er selvsagt standard.
Senere kommer også en TDI-motor med 122 hk og 340 Nm. Begge leveres i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse.
Det er en såkalt dobbelkabin med fire dører som er først ut i Amarok-familien. Siden kommer også en enkeltkabin. Bilen har et utseende som røper familietilhørigheten med andre nyere VW-modeller.
SE OGSÅ: Slik så den ut som konsept
Produksjonen starter i nærmeste fremtid og planen er en takt på to millioner biler i året. Sør-Amerika får først tilgang til Amarok, men høsten 2010 vil de første bilene komme til Norge.