-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nikola på hjul
Nikola Motor Company har nå vist sitt første kjøretøy. Det ble langt fra den store trekkvognen vi hadde gledet oss til.
Vi spoler tilbake til mai. Da fortalte vi om Nikola Motor Company og deres planer om å bygge en eldrevet trekkvogn med oppsiktsvekkende prestasjoner og rekkevidde.
Så kom Tine meierier på banen og fortalte at de hadde bestilt bilen – de visualiserte sågar det hele med en flott video der bilen i Tine-uniform kjørte rundt i norsk landskap.
Men Adam var ikke så lenge i Paradis – allerede dagen etter Tines PR-stunt kom melding fra Nikola Motor Company om at de kanskje heller skulle satse på hydrogen i stedet for batterier.
Uansett drivlinje ligger den store lastebilen langt frem i tid, om den i det hele tatt realiseres noen gang.
Men nå har et Nikola Motor Company et salgsklart produkt – om enn i en helt annen nisje. De kaller den Nikola Zero (lastebilen heter One) og definerer den som en UTV – Utility Task Vehicle.
«Bilen» har en batterikapasitet på 72 kWh og kan leveres med opp til 520 hestekrefter. Den skal gjøre sprinten 0-60 miles (96 km/t) på tre sekunder, og potensiell rekkevidde er oppgitt til mellom 100 og 200 miles.
Ifølge produsenten er bilen så vanntett at den kan kjøre under vann, men de fraråder dette på det sterkeste. Men litt gjørmesprut er neppe noe problem.
Bilen har en prislapp på 37.500 dollar i USA, det samme som nylig annonserte Chevrolet Bolt EV. Litt dyrt for et leketøy kanskje. Og mens en rekke stater gir payback ved kjøp av elbil, vil det ikke gjelde Nikola Zero siden den ikke er godkjent for bruk på vei.
Hvis du syns denne er midt i blinken, så kan du gå inn på denne siden og melde din interesse, samtidig som du betaler et depositum på 750 dollar.
Del på facebook |