Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender Works V8 70th Edition

Land Rover Defender 2019
Foto: Automedia©
Land Rover Defender 2019
Foto: Automedia©
Land Rover Defender 2019
Foto: Automedia©

Svanesang, og nytt håp

For to år siden lagde Land Rover en siste serie med Defendere før produksjonen stoppet. Nå er det på’n igjen. Foretrekker du noe mer moderne, så er ny modell i støpeskjeen.

Publisert

Jeg skal være forsiktig med å love noe som helst, men mye tyder vel på at dette blir aller siste sjanse for dem som vil skaffe seg en flunkende ny Defender, før en helt ny generasjon settes på samlebåndet.

Les også: Den siste dråpen fra Defender

Defender Works V8 markerer 70 års historie for Land Rover, og den bygges av spesialistene som restaurerer klassiske biler for Jaguar og Land Rover, i tillegg til å bygge små serier etter klassiske oppskrifter. Det har jo blitt en god del slike.

Begrenset opplag
Denne skal ifølge Land Rover bygges i maksimalt 150 eksemplarer, og det er jo motiv godt nok for en del samlere.

Les også: Tøffest i gata

Jubileumsutgavene er utstyrt med en 5,0-liters V8 som er god for 405 hestekrefter og et dreiemoment på 515 Newtonmeter. Den skal ta deg til hundre på 5,6 sekunder og videre til en toppfart på 170 km/t.

Åttetrinns ZF automatkasse med sport modus er standard, sammen med oppgraderte bremser og «handling kit» som består av spesielle fjærer, dempere og stabilisatorstag, pluss eksklusive 18-tommers felger med dekk i dimensjon 265/65 R18. Ta også med LED hovedlys.

Eksklusiv
Bilene skal tilbys i åtte lakkfarger, inkludert to med sateng-overflater, med sort tak, hjulbuer og grill.

Interiøret er dekorert med Windsor skinn på dashbord, dørpaneler, i taket og på Recaro-stolene. Og så får du med Land Rover Classic’s skreddersydde infotainment-anlegg.

Modellene kan tilbys med både 90 og 110 akselavstand, og dermed tre eller fem dører. Prisene for 90-modellen starter på 150.000 pund i Storbritannia.

Bastard
Men ta en titt på den kamuflerte bilen på spionbildene. Det er en bastard som ser ut som en range Rover foran og bak, men så har den kraftig redusert akselavstand og små sidedører bak.

Den er en test- og utviklingsbil for den kommende Defender i 3-dørsutgave, men det kommer også en lengre versjon med fem dører, akkurat som tilfellet har vært med forgjengeren.

Powered by Labrador CMS