Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019
Mercedes-Benz V-klasse facelift 2019

Ansiktsløft for V-klasse

Personbilversjonen og toppmodellen i Vito-familien, V-klassen, kommer i fornyet og forfinet versjon. Ny motor og girkasse står på menyen.

Publisert

Fem år etter at dagens V-klasse så dagens lys, har Mercedes-Benz funnet ut at de skal gi modellen en liten oppfriskning.

I Norge selges V-klasse både som personbil og varebil. Sannsynligvis vil vi få se mange av de samme nyhetene på Vito litt senere i år, det var i alle fall det som skjedde ved forrige oppgradering.

Som seg hør og bør ved en ansiktsløftning, er designen strammet opp litt. Vi snakker nye linjer på frontfangeren og tilhørende luftinntak, og det tilbys nå en AMG Line med mer sporty detaljer. Fire nye farger i paletten, og fire nye typer aluminiumsfelger er også en del av katalogen.

Oppgradert interiør hører også med, men dette begrenser seg til detaljer som designen på luftkanalene. I tillegg kan baksetepassasjerene nyte godt av luksusseter med massasje og klimaanlegg.

Under skallet finner vi de litt større nyhetene, som at den firesylindrede OM654 dieselmotoren nå brukes for første gang i denne modellen.

V 250 d tilbyr 190 hk og 440 Nm, mens du i toppversjonen V 300 d får 239 hk og 500 Nm, med et forbruk som skal ligge rundt 0,6 liter per mil. I akselerasjonsfasen kan motoren levere ytterligere 30 Nm dreiemoment som en såkalt «overtorque».

Motoren kan kombineres med nitrinns automatkassen 9G-Tronic som også tilbys for første gang.

På sikkerhetssiden er det får du nå for første gang Active Brake Assist, som skal kunne avverge eller redusere skadeomfanget av kollisjoner med kjøretly, fotgjengere eller stasjonære hindre.

Highbeam Assist Plus er en ny type lyssystem som gjør at du alltid kan kjøre med fulltlyset på, og la bilen blende ned når det er påkrevd.

I likhet med Vito skal også V-klassen komme i en elektrisk versjon snart. Den får sin premiere på bilutstillingen i Genève som pågår fra 5. til 17. mars. Der er vi selvsagt på plass for å gi deg full dekning av alle nyhetene.

Powered by Labrador CMS