-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hermes med andre pedaler
Det store logistikk-firmaet, Hermes, bytter nå ut noen av gass- og bremse-pedalene sin med sykkelpedaler. På sikt skal 80 tyske byer få denne type utslippsfri nærdistribusjon.
Det er ikke lenge siden Hermes fortalte at de skulle kjøpe mer enn 1.500 elektriske Sprinter og Vito. De ser tydelig at skal de komme frem i byene må de gjøre det utslippsfritt.
Nå går de inn på enda en utslippsfri løsning. Sammen med Rytle skal de utvikle en Last-Mile virksomhet basert på systemer Rytle presenterte på fjorårets IAA i Hannover.
Rytle er en spinoff-virksomhet fra trailerprodusenten Krone – med andre ord ingen nybegynner innen transportfaget.
Der dreier det seg ikke bare om elsykler med utskiftbare smålastcontainere, men også om minidepoter, utskiftbare lastbærere og mange andre elementer som gjør dette til et komplett system.
Hermes legger spesielt vekt på at byer må legge til rette for utplassering av smådepoter på steder hvor de kan nås av store varebiler, men allikevel er så nær sentrumsområder at systemet kan bli effektivt.
De mener at med hjelp av pedaltjeneste vil de kunne gjøre utslippsfrie vareleveranser i sentrumsområdene i de 80 største tyske byene i løpet av få år.