-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Skal levere 17 elbusser til Romerike
Volvo Buss har mottatt en bestilling på 17 elektriske busser av typen 7900 Electric fra Norgesbuss.
Dette er så langt den fjerde bestillingen i Norge av helelektriske busser fra Volvo.
Fra før har Trondheim (35), Drammen (6) og Lillehammer (2) bestilt samme busstype.
Nylig ble 7900 Electric også lansert som leddbuss.
Nytt IT-system
De 17 elbussene Norgesbuss har bestilt skal gå i trafikk på Romerike, rett nord for Oslo. Totalt får selskapet 87 busser i drift i dette området i kommende anbudsperiode.
Elbussene skal kjøre på sentrale linjer i Lørenskog, og skal settes i drift 1. juli 2019. Dette er startdatoen for en av Norges mest omfattende busskontrakter: 413 busser, hvorav 39 helelektriske, skal kjøres i seks kontraktsområder på Romerike.
Volvo skal levere den første elbussen i første kvartal for å kunne klargjøres for ITxPT (Information Technology for Public Transport), den nye standarden for IT-systemer både for utstyr om bord på bussene og for back office-systemer.
LES OGSÅ: VDL skal levere 40 elbusser til Oslo
Forventer synergieffekt
Kjøretøyene selges som en del av en nøkkelferdig totalløsning, der Volvo leverer alt vedlikeholdet av bussene, i tillegg til batteriene, til en fast månedlig pris.
– Vi har opparbeidet oss en betydelig ekspertise på elektrisk drift som vi tar med oss inn i samarbeidet med Norgesbuss, og vi forventer en god synergieffekt med prosjektene som allerede er satt i gang i Trondheim, Drammen og Lillehammer, sier Svenn-Åge Løkken (bildet), salgsdirektør i Volvo Buss Norge.
LES OGSÅ: Kineserne kommer
80 prosent lavere energiforbruk
Bussene har en batterikapasitet på 200 kWh. De lades via en CCS-lader på terminalen, og energiforbruket er cirka 80 prosent lavere enn tilsvarende dieselmodeller.
– Vi ser frem mot denne leveransen, som kommer til å være positiv for både sjåfører og passasjerer, samtidig som den reduserer de lokale utslippene, uttaler Henning Berthelsen, teknisk direktør i Norgesbuss AS.