-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Snart kan Scania levere V8 igjen
«Et av de verste avvikene når det gjelder deleleveranser i Scanias historie», ifølge selskapet. Nå ser problemene ut til å ha funnet en løsning, og V8-produksjonen starter opp igjen.
I starten av juli ble Scania tvunget til å stoppe produksjonen av V8-motorer, som følge av en langvarig streik hos en underleverandør som produserer motorblokkene til åtter’n.
Scania innførte også salgsstopp for motortypeen. I Norge har kunder fått bestille nye biler med V8-motor i perioden, men de har ikke fått oppgitt noen leveringstid.
Nå melder selskapet imidlertid at problemene ser ut til å løses: «Scania har nå sikret en liten men jevn første forsyning av motorblokker».
Vil ta tid
Dermed kan fabrikken i Södertälje så smått komme i gang med produksjonen av V8-motorene igjen.
Samtidig understrekes det at produksjonsforstyrrelser i denne størrelsesorden medfører store logistiske utfordringer, og at det vil ta noe tid for å komme à jour igjen.
– Det vil fortsatt være noe usikkerhet i noen uker fremover, før vi har hele bildet og kan øke produksjonen for fullt, uttaler Alexander Vlaskamp, Senior Vice President, Head of Scania Trucks, i en pressemelding.
Åpner for nye bestillinger
Han forteller at planen er å trappe opp produksjonen gradvis, med mål om å kunne bekrefte en korrekt leveringsplan i løpet av de neste månedene for eksisterende bestillinger.
– Så vil vi suksessivt åpne opp for nye bestillinger. Hele denne situasjonen kom på et tidspunkt da vi var ekstremt travle med å produsere nye V8-motorer, og vi er svært lei oss for at lojale Scania-kunder er blitt rammet, sier Vlaskamp.
– Dette er et av de verste avvikene når det gjelder deleleveranser i Scanias historie, fastslår han.
–––––––-
Scanias V8
- Motorene, som leveres i lastebiler, til industri og båter, produseres i Södertälje.
- Lastebilmotoroene leveres i fire versjoner, med effekt mellom 520 og 730 hestekrefter.
- Scanias første 350 hesters V8-motor for lastebil ble lansert i 1969