-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Viser elektrisk lastebil
Om du ikke fikk den med deg på Oslo Motor Show sist helg, får du en ny mulighet til å se helelektriske Fuso eCanter i forbindelse med Zerokonferansen.
Den relativt lille, elektriske lastebilen fikk nok ikke like mye oppmerksomhet på Mercedes-Benz’ stand under Oslo Motor Show som sin store slektning, den nye Actrosen.
Her var det nok den første serie-lastebilen uten konvensjonelle sidespeil som var hottest blant publikum.
Ikke i salg
Men, på Zerokonferansen i Oslo 7. og 8. november blir nok Fuso eCanter en av de store stjernene blant kjøretøyene.
– eCanter vil kunne bidra til at byer med strenge utslippskrav får en enklere og utslippsfri nærdistribusjon av varer. Gjennom en påbyggsvennlig fleksibilitet vil lastebilen kunne dekke mange ulike transportbehov, uttaler Per Ragnar Johansen, konserndirektør Mercedes-Benz Nyttekjøretøy hos Bertel O. Steen, i en pressemelding.
Akkurat som det er med mange andre elektriske lastebiler, er det imidlertid ikke mulig å få kjøpe modellen riktig ennå. Daimler har planlagt serieproduksjonsstart av Fuso eCanter i 2021. Rekkevidden er på 100 kilometer (WLTP), og den har en toppfart på 80 km/t.
Chassiset har en nyttelast på opptil 4.600 kilo, avhengig av antall batteripakker. Ved hurtiglading nås 80 prosent batterikapasitet på én time.
Elektriske varebiler først
Før lastebilen blir tilgjengelig har Daimler startet salget av elektriske Mercedes-Benz eVito. Les om vår prøvekjøring av elbilen her.
Varebilen har en rekkevidde på 150 kilometer med last (WLTP).
Ved optimale forhold, kombinert med maksimal regenerering, kan rekkevidden ifølge produsenten økes til 180 kilometer. Nyttelasten er cirka 1.000 kilo og varerommets volum er på 6,6 m3.
De første eVito vil bli levert til norske kunder i andre kvartal 2019.
I tillegg kommer den store varebilen eSprinter senere, men salgsstart for denne i Norge er ennå ikke offentliggjort. Her blir det også en lastekapasitet på rundt 1.000 kilo (avhengig av batteripakkene), og et vareromvolum på opptil 10,5 m3.
Rekkevidden er på 150 kilometer (WLTP). Hurtiglading til 80 prosent skal skje på 45 minutter.