-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Scania solgte mest i 2018
Med ny modellserie på plass tok Scania tilbake topplasseringen i Norge, etter å ha blitt slått av Volvo to år på rad.
Etter et steintøft race gjennom hele høsten, der de to svenske merkene stadig har knivet med knappest mulig margin, var det til slutt Scania som dro det lengste strået.
Rykende ferske tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) forteller at Scania klarte å registrere 1.775 lastebiler i 2018.
Volvo på sin side fikk satt skilter på 1.772 nye lastebiler før nyttårsfyrverkeriet ble skutt opp. Disse tallene inkluderer imidlertid alle vektklasser, så i segmentet over 16 tonn - der begge deltar - var distansen mellom Sødertälje og Gøteborg enda større.
Mercedes-Benz sikret tredjeplassen med 861 registreringer, mens MAN kom på fjerde med 534 lastebiler.
Luker vi ut campingbilene havner Iveco på femteplass med 134 registrerte lastebiler, Renault Trucks på sjette med 118 biler og DAF på syvende plass med 102 biler.
Nedover listen ser vi at det ble registrert 22 Fuso i 2018, Volkswagen hadde 17 lastebilregistreringer, mens nisjemerkene Sisu og Emoss klarte to – det samme som Ford. Kun en ny Tatra fikk norske skilter i løpet av fjoråret.
Totalt ble det registrert 7.068 lastebiler i 2018, mot 6.244 i 2017. En økning på 13,2 prosent. Men disse tallene inkluderer altså både campingbiler og dumpere. De rene nyttekjøretøytallene, fordelt på ulike vektsegmenter, kommer vi tilbake til – blant annet med fyldig dekning i YrkesBil nr. 1 2019.
I bladet finner du også intervjuer med de største nyttekjøretøyimportørene i Norge, der de snakker om året som gikk og hva vi kan vente oss i tiden som kommer. Ikke abonnent? Bli det her.