-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Høyere fart uten nedside
En rapport fra det britiske Samferdselsdepartementet tar for seg virkningene av at hastighetsreglene for tunge biler ble endret i 2015.
I april 2015 ble fartsgrensene for biler over 7,5 tonn hevet med 10 miles per hour (ca. 16 km/t).
Det ga bilene tillatelse til å kjøre 50 mph (80 km/t) på landeveier og 60 mph (nesten 100 km/t) på to-felts veier.
Myndighetenes mål var å minske hastighetsforskjellen mellomlastebiler og den raskere delen av trafikken.
En første evalueringsrapport kom i fjor. Den antydet at det kunne anes spor av bedret trafikksikkerhet etter endringene, men at det var for tidlig å slå fast.
Derimot kunne man slå fast at dette grepet så langt hadde spart industrien for mer enn £ 10 millioner per år.
Nå er det kommet en grundigere rapport som klart viser at den opprinnelige frykten om «en liten økning i kollisjoner» ikke hadde funnet sted.
Tvert imot: «Den eneste statistisk holdbare slutningen er en reduksjon i kollisjoner på de veistrekninger som ble observert». Rapporten sier ikke noe om hva som kan være årsaken, men hastigheten er den eneste variabelen i observasjonsperioden.
Det er også gjort en økonomisk analyse som sier at det vil bli spart inn £ 225,8 millioner i perioden 2015-2031.
Spart tid representerer £ 162,2 mill. av dette, driften av bilene vil koste £ 44,7 millioner mindre og man vi spare £ 9,2 millioner i lavere drivstoffutgifter.
James Firth som er sjef for fraktregulering i Freight Transport Association peker også på at det er synd man ikke kan måle verdien på nedgangen i frustrasjon fra bilister som sitter stuck bak de store bilene.