Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10
Dodge SRT-10

Kompromissløs versting med lastelem

Har du bruk for 500 hester i en pickup? Neppe, men det er kjekt å ha. Dodge SRT-10 er så kompromissløst som det er mulig å være. Tøff pickup, stor motor, stivt understell og ingen ”pyseknapp”. Hold deg fast!

Publisert

Hva får man når man krysser en bukk og en giftslange? Jo, Dodge Ram SRT-10, verdens raskeste pickup! Hvorfor? Jo for denne Ram´en (bukken) har en Viper (giftslange) under panseret.

For å klare å ta innersvingen på Ford Lightning som hittil har hatt tittelen verdens raskeste pickup, måtte Dodge trå til med en virkelig versting. Mens Ford Lightning kan skilte med en kompressormatet V8 på 380 hk, koplet til en firetrinns automatgearkasse, har Dodge Ram SRT-10 en Viper V10-motor (uten kunstig åndedrett som kompressor eller turbo) på 500 blanke hester, koplet til en sekstrinns manuell gearkasse. Og der andre biler har ”pyseknapp” for antispinn, ESP etc, har Dodgen bare differensialbrems.

SRT-10 er en av mange attraksjoner du kan se på bilmessa på Lillestrøm frem til helgen. Bilen er nylig testet av vår søsterpublikasjon, noe du kan lese mer om i YrkesBil nummer 14. Her bringer vi deg noen flotte bilder av bilen signert kollega Geir A. Wangsmo.

Powered by Labrador CMS