-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Verdens lengste buss?
Man skal alltid være forsiktig med å kalle noe verdens lengste, noen har alltid noe som er lengre. Men Volvo Bussar våger påstanden om at de nå lanserer verdens lengste buss. En dobbelt leddbuss med en totallengde på 26,8 meter!
Antall passasjerer? 300! Snakk om kapasitet på en buss. Volvo har tidligere også levert busser med dobbelt ledd, for å være et alternativ til tunnelbaner eller trikk. Særlig i Syd-Amerika har Volvo levert materiell til slike transportsystem, system som fungerer vel takket være at det bygges egne traceer for bussene, som dermed ikke sloss med øvrig trafikk for å komme frem.
Også disse nye lengre bussene skal gå i Syd-Amerika og det er Volvo Bussar i Brasil som produserer det nye buss-chassiset, B12M bygd på Volvos TX-plattform. Chassiset bygges både som leddbuss og dobbelt leddbuss i forskjellige lengder hvor altså det lengste er på hele 26,8 meter. En liggende 12 liters motor på 340 hk skal sørge for fremdriften, denne er montert mellom de to fremre akslene.
Les hele artikkelen i YrkesBil nr 14