-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lekker Sprinter i full bredde
Det er bygget uttrolig mange varianter buss på Mercedes Sprinter. Der man har forsøkt å bygge i full bredde, har det ikke alltid sett vellykket ut. Før nå. Fra den spanske karosseriprodusenten Noge får nå Mercedes-organisasjonen en midibuss med full bredde.
Med full bredde mener vi følgende: I en standard Sprinter får man tre seter i bredden, med en midtgang. Ønsker man 2 + 2 seterader, må bussen breddes. Det har vi sett mer eller mindre vellykkede forsøk på. Kutsenits som vi har sett på tidligere, beholder den smale fronten og bredder så bussen bak sjåføren. Praktisk, men langt fra linjelekkert.
Da er løsningen fra den spanske karosseriprodusenten mye bedre. Da de skulle lage en Sprinter i full bredde, valgte de også å bredde hele fronten, det kan se noe underlig ut i forhold til en standard Sprinter, men dette er langt mer vellykket designmessig enn de vi tidligere har sett.
Kay Herva og hans gjeng på buss-avdelingen til Mercedes-importør Bertel O. Steen, begynner å få mange kort på handa i arbeidet med å selge busser til det norske markedet. Midibusser, med fra 22 til 36 seter er et lite marked i Norge, men nå har Mercedes-gutta flere varianter å by på .
Les testen i YrkesBil nummer 14.