-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mercedes Benz O1223 TemSa Opalin
Vi kjørte den nye midibussen Temsa Opalin noen dager og den vekket oppsikt. Den har design som en stor buss, men er under 8,5 meter lang. Bussen er bygget i Tyrkia og importeres av Mercedes-Benz importøren Bertel O. Steen.
En kveld vi var ute og kjørte oppdaget vi en ung kar i en personbil som snudde og fulgte etter oss.
–Jeg måtte bare se, har vært på utkikk etter en mindre turbil og denne har jeg ikke sett maken til, sa mannen før vi slapp ham inn i vidunderet på visning.
Han som vi hadde ikke sett en slik buss på lenge, det som i det siste har vært av småbusser har vært bygget på Iveco Daily, Mercedes Sprinter eller lignende, denne bussen har full bredde og alle de bekvemmeligheter man forventer å finne i en stor buss. Utvendig er den som en stor buss også hva angår de store fine fremoverhengende speilene. Skjermbreddere ved hjulhusene er med på å skape det spesielle designet på bussen og særlig spesielt er designet helt fremme, der det ser ut som om sidevinduene ved sjåfør/guide er ekstremt store og går langt ned.
Bussens teknikk kommer fra lastebilmodellen Mercedes-Benz Atego 1223, et 12-tonns chassis med 231 hk motor. En stående motor bak framakselen gjør sitt til at det må noen trinn til fra førerplassen og opp til midtgang og seterekker. Men det syntes de vi tok med oss på en prøvetur var helt OK, for som en sa, her satt vi høyt hevet over annen trafikk, akkurat som i en stor turistbuss.
Les hele prøvekjøringen i YrkesBil nr 14.