-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Paccar i Pluss (for 66. år på rad)
Den store amerikanske lastebilprodusenten Paccar går nå inn i sitt 100. år. Og 2004 var nok et år i pluss, faktisk for 66. gang på rad.
Ingen grunn til å gå inn på tallene i detalj, la det bare være slått fast at etter 66 år i pluss, avslutter Paccar 2004 med rekord-resultater. Uten at det endelige resultatet er klart, har fjoråret bedret den gamle netto-resultatrekorden fra 1999 – den var på 584 millioner dollar.
Og alle lastebilene de produserer, Kenworth, Peterbilt og europeiske DAF har satt nye personlige rekorder i markedsandeler i fjor. I Europa klarte DAF 12,9 prosent markedsandel i over 15 tonn klassen, og de klarte 8,9 prosent i 6-15 tonn. Markedet for de tyngste har nok økt med 5 prosent i siste år, antar Aad Goudriaan, DAF Trucks presidenten.
Alle tre merkene produserte til sammen 124.000 biler i fjor, og i USA nådde både Peterbilt og Kenworth topp-posisjoner når kundetilfredshet ble målt. Dessuten viser den nye MX (For DAF XF og CF) -motoren at investeringer i det nye motorutviklings-senteret betaler seg. Der vil man blant annet kunne sy sammen optimale kombinasjoner av motorer, transmisjoner og eksosbehandlingssystemer, slik at innkjøpte og hjemmebygde komponenter kan integreres på optimalt vis.
Men siden aksjeeiertilfredshet er minst like viktig som kundetilfredshet, er det også verd å ta med seg at hvert eneste år siden 1941 har PACCAR delt ut utbytte. Imponerende også at i den stadig økende konkurransen, har de klart i minske utgiftene ved salg i forhold til salgstakt til rekordlave 3,6 prosent.
Her er det ingen fare for å få kredittvurderingen redusert til junk, nei.