-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Store ressurser mot bussbranner
Svenske og norske vegmyndigheter vil bruke 1,6 millioner forskningskroner på brannsikkerhet i buss. Resultatet kan påvirke dagens regler.
Kjøretøyseksjonen i Vegdirektoratet i Norge og Vägverket i Borlänge i Sverige planlegger et forskningsprosjekt for å finne svar på hvorfor busser brenner raskt. De to aktørene stresser sine overordnede med å gi klarsignal. Vägverket i Sverige ønsket å komme i gang allerede høsten 2004. De har avtale med Sveriges Provnings- og Forskningsinstitut (SP) som skal foreta tester i laboratorium.
I prosjektet skal de evaluere de bussbrannene som har vært i Norge og Sverige de siste årene. De vil finne ut om det er fellestrekk eller typiske årsaker til brannene. De skal foreta tester av brennbarheten og gassutviklingen ved brann i dagens busser. De skal også vurdere om det er mulig å forskriftsfeste hva slags materiell som skal brukes ved bygging av nye busser.
Les hele saken i YrkesBil nummer 2-2005