-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Mascott: Lettvekter med potensiale
Renault Mascott er en lett lastebil i vektklassen 3,5 til 6,5 tonn, som kom på markedet for flere år siden. I Norge har modellen stort sett vært fraværende, men med den nye Mascott som nå er på plass tror vi modellen blir mer synlig på veien. I hvert fall når kundene ser hvilken nyttelast den har.
Nylig ble bilen vist fram hos den norske importøren Renault Trucks Norge AS, av en entusiastisk importør-stab. De kunne vise fram en kassevogn og et chassis med skap og bakløfter. Sistnevnte hadde påbygg fra Nor-Ka AS.
– Den nye Mascott har en svært god nyttelast. På en 6,5 tonner med skap og bakløfter kan man laste 3075 kg, noe vi er veldig stolte av, sier Roger Gundersen hos Renault Trucks Norge AS.
De mest åpenbare nyhetene på den nye Mascott er fronten som har fått et helt nytt, og etter vår mening, tøft design. Lyktene har friform-design og dobbel optikk, grillen er mer markant, den nye støtfangeren er i samsvar med fremtidens europeiske normer, og panseret er også nytt. I det store og hele framstår Renault Mascott som en skikkelig tøffing.
Interiøret er også nytt og har mange fellestrekk med interiøret vi finner i lillebror Renault Master. Førersetet er utstyrt med armlene, gearspaken er plassert på en konsoll på dashbordet, man finner mange oppbevaringsmuligheter, dessuten er varme- og ventilasjonsanlegget nytt.
Nye Mascott har skivebremser på alle hjul, med ABS og EBD som standard. DTC (Drag Torque Control) er også standard. Dette systemet sørger for større stabilitet av bremsingen ved nedgearing og slipp av gasspedalen. Videre kan bilen leveres med kollisjonsputer som ekstrautstyr. Av annet ekstrautstyr kan vi nevne cruisekontroll, navigasjon og differensialsperre.
Les hele saken i YrkesBil nummer 3