-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Antirust-senter for buss
Eiker Dinitrol Senter har startet antirustbehandling av busser i Vestfossen mellom Drammen og Kongsberg. Verkstedet er det eneste som kan levere denne tjenesten i Sør-Norge.
Det viser seg at det er et stort behov for denne tjenesten, da korrosjon på busser er et utbredt problem. Som på personbiler er rust på busser også vanskelig å få øye på fra utsiden. Det er først når bussen er løftet opp og grundig rengjort at rustangrepene blir synlige.
Eiker Dinitrol Senter oppdager ofte korrosjon/rust på busser som er i daglig bruk. Dette er ting som selvsagt blir rettet på før bussen blir antirustbehandlet og satt ut i trafikk på nytt.
Antirustverkstedets konklusjon etter kun kort tids drift er at alle busser burde få en grundig rengjøring av vognbunn og påføring av ny antirustbeskyttelse hvert tredje år. Dette vil avdekke rust og annen korrosjon på vitale deler som bremser, hjuloppheng, styring, tanker og ramme på et tidlig tidspunkt. Levetiden på bussen vil også bli betraktelig lengre.
Mange busser på norske veier blir sjelden eller aldri antirustbehandlet. Det finnes også nye busser som knapt får påført noen form for antirustbeskyttelse før de settes i trafikk.
I dag koster en vanlig buss mellom 1 og 2 millioner kroner, så ved å forlenge bussens levetid med 3 – 5 år med antirustbehandling vil gevinsten være betydelig både økonomisk og sikkerhetsmessig. I tillegg vil man også oppnå bedre pris når bussen eventuelt skal selges.