-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nissan lanserer Navara med sordin
Nissan slår ikke på stortromma når de lanserer nye Navara i september. Det blir en introduksjon i all stillhet og fullt trøkk blir det ikke før Nissan selv overtar distribusjonen fra årsskiftet.
Det er stor interesse for den nye pickupserien Navara som Nissan lanserer i september. Bilene produseres i Spania og programmet er komplett - og det eneste Nissan ikke får til er en kombimodell.
Norske myndigheter krever at skal en pickup være kombinert bil, må lasteplanet være minst 1,70 meter. Navaras er 20 cm for kort - og fabrikken har sagt nei til at det blir forlenget i Norge. Dermed blir det ingen kombinert bil. Det ergrer enkelte forhandlere særlig når Toyota forlenger planet på sin nye HiLux slik at den blir kombinert bil.
Introduksjonen av Navara blir gjort med sordin. Adm direktør i Nissan Norge Tor Erling Halvorsen sier at de ikke ser noen som helst grunn til at de skal bruke masse penger på lansering av en ny modell "når det bare er noen få måneder til vi slutter som norsk importør av Nissan".
For fra årsskiftet avvikles dagens importselskap (eiet av Marubeni) og Nissan overtar selv distribusjonen - ikke bare i Norge, men i hele Norden. Med bare noen få måneder igjen av kontrakten vil ikke Nissans norske importør bruke mer penger enn strengt nødvendig. Det har også vist seg tidligere at nye populære Nissan-modeller har solgt utrolig godt uten at det er brukt stortromme ved lansering.
- Vi solgte meget godt av både X-Trail og Pathfinder uten at vi kjørte de store reklamejippoene, sier Halvorsen. Det ser ut til at gode biler ofte selger seg selv.