-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Grand Scenic venter på JA
Renault-fabrikken har enda ikke godkjent at Grand Scenic kan registreres som varebil i Norge. Den norske importøren har innredet en bil med skillevegg og fått den godkjent av myndighetene. Men de avventer fabrikkens reaksjon.
Renault Norge har meget stor tro på Grand Scenic registrert som varebil med grønne skilter. En bil er innredet hos LaFinto i Østfold, og det er følge Renault Norge god nok plass til Statskassa. Da er alt som heter taktrekk og tepper bak i bilen fjernet. Renault Norge mener de skal kunne selge minst 500 slike biler på årsbasis og prisen vil starte på kr 190.000 – 70.000 kroner mindre enn om bilen var med bakseter.
Men forhandlere venter fortsatt på at bilene skal bli salgsvare. Informasjonssjef Tore Løvig i Volvo Norge bekrefter at Renault-fabrikken foreløpig ikke har godkjent at Grand Scenic bygges om og registreres som varebil. Det er ikke klart hvorfor fabrikken er betenkt, men når biler bygges om fra personbil til varebil berører det ofte også elektronikk tilknyttet kollisjonsputer og beltestrammere.
Ledelsen i Renault Norge hevder det ikke er noe dramatikk som ligger bak at fabrikken i Frankrike ikke har godkjent Grand Scenic varebil. De mener en slik godkjennelse vil komme – bare de rette instanser hos Renault har fått svar på alle spørsmålene og rett person i systemet kan ta en avgjørelse.
- Vi avventer svaret fra Renault-fabrikken, sier Tore Løvig. Det kommer ikke på tale å starte ombygging av biler før de har fått fabrikkens godkjenning.