-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Sprinter rett rundt hjørnet
Mercedes-Benz Sprinter har vært på markedet en stund, men takket være stadige ansiktsløftninger framstår den ikke som gammel. Det samme kan dessverre ikke sies om søstermodellen Volkswagen LT (samme karosseri).
Nå ser det ut til at en helt ny Sprinter er rett rundt hjørnet. Vi har det siste halvåret fått tilbud om spionbilder av mer eller mindre maskerte utgaver. Bildene vi her viser er av Mercedes-Benz Sprinter, men samme bil selges som Dodge Sprinter i USA. Sistnevnte ble først forsøkt solgt som Freightliner Sprinter, før DaimlerChrysler bestemte seg for at den skulle selges gjennom forhandlernettet til Dodge.
Selv om bilene på disse bildene er maskerte er det lett å se at det er snakk om et helt nytt karosseri med mer avrundede former, ala lillebroren MB Vito. Hovedlysene foran har nå samme utforming som på Vito, linjeføringen fra fronten og bakover likeså. Bakvinduene har også fått en annen utforming, blant annet med en buet avslutning nederst.
Det ryktes at Sprinter vil bli tilgjengelig med en sekssylindret motor, og dermed er den nok bedre rustet til å ta opp kampen om de amerikanske varebilkundene som hittil har vært vant til stor motor og automatgearkasse.
Markedet for denne varebilklassen er relativt beskjedent i Norge, men er i kraftig vekst ute i Europa. Ikke minst siden stadig flere europeiske byer legger restriksjoner på tungtrafikken i sentrumsområder. Da er det ikke uvanlig å distribuere varer med en trekkvogn basert på Sprinter med tilhørende liten semitrailer.