-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Transportaksjoner kan lamme Europa
Transportnæringen i Europa er i harnisk over de høye prisene på drivstoff. I flere land. Nå truer næringen med aksjoner om ikke politikerne gjør noe for å redusere de galopperende utgiftene for lastebiltransport. Den kan føre til kaos i Europa.
I helgen møtes finansministerne i alle EU-land i England for å vurdere tiltak som kan dempe prisøkningen på oljeprodukter. Det gjelder særlig prisene på diesel og bensin til biler. I flere land truer nå transportnæringen med aksjoner om ikke prisene på drivstoff og andre offentlige utgifter kommer under kontroll.
Lastebilnæringen i Belgia har allerede annonsert at de vil starte aksjoner fra mandag om det ikke fra EUs finansministermøte i helgen kommer med konkrete tiltak for å redusere prisen på diesel. Næringen sier de særlig vil aksjonere mot EUs hovedkontor i Brussel, og ved tidligere aksjoner har Belgia nesten vært lammet når lastebilene fysisk har sperret store deler av Brussel og veiene rundt.
Men EUs finansministere har forstått alvoret i situasjonen og vil på sitt helgemøte i England se på konkrete tiltak som kan regulere utgiftene for transportnæringen i Europa. Det gjelder ikke bare priser på drivstoff – men også følgene av veiavgift og bompenger som stadig flere land innfører.
Den europeiske transportarbeiderforbundet har advart EU om at de frykter at situasjonen lett kan komme ut av kontroll om det ikke snarest kommer tiltak som senker utgiftene ved landeveistransport. De frykter aksjoner i en rekke land, og alle vet at det betyr: Kaos på veiene.
Mange transportbedrifter kjører på faste kontrakter der prisene er forhandlet for lenge siden. Når prisene på drivstoff øker kraftig, er det transportbedriftene som rammes.