-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Erstatning til MAN?
Etter en dom i London kan det se ut som om Daimlerchrysler må betale lastebilkonkurrenten MAN mer enn 300 millioner pund. Det hele stammer fra en påstått ERF-svindel.
Den engelske lastebilprodusenten ERF ble i sin tid kjøpt opp av kanadiske Western Star, som i sin tur fusjonerte med Freightliner, som så ble en del av Daimlerchrysler. MAN kjøpte ERF fra Western Star for ca 100 millioner pund i 2000. Etterpå viste deg seg at det var et stort, svart hull i ERFs balanse – på omtrent 100 millioner pund. Kjøpet ble basert på forfalskede informasjoner, sier MAN etterpå og gikk til sak mot Daimlerchrysler.
DC sier på sin side at de ble skrudd av ERF, som allerede på den tiden Western Star kjøpte selskapet hadde en bokføring som var bedragersk hele veien, og at revisorfirmaet Ernst & Young ikke hadde gjort jobben sin.
En dom i London slo fast at, ja visst, MAN var lurt trill rundt og at, nei, Daimlerchrysler (aka Western Star) ikke kan skylde på E&Y – selv om revisoren har gjort en jobb under pari.
Det er åpenbart en mengde prinsipielle avgjørelser som gjør denne dommen interessant for andre enn lastebilbransjen. Men for oss får det holde at MAN er meget tilfreds med dommen og at Daimlerchrysler akter å anke. Man møtes i retten før året er omme for å diskutere appellens form.