-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
MAN vil bli global
Det er ikke bare Scania som MAN har i kikkerten. MAN, som i flere år har hatt et motorsamarbeide med International Navistar i USA, har vært ute etter denne nest største aktøren på det tunge lastebilmarkedet i USA (class 8) i lang tid.
Men ifølge MAN-kilder var det bokholderitekniske ikke i orden, og er det noe MAN skyr som pesten så er det ikke-verifiserbare regnskapstall. MAN kjøpte den britiske produsenten ERF for noen år siden. ERF var eid av den kanadiske lastebilprodusenten Western Star, og MAN kjøpte.
Det viste seg at ERFs regnskap var nærmere fri fantasi enn den hele og fulle sannhet, og MAN tapte masse penger på det. Derfor er et skikkelig regnskap helt påkrevet før MAN skriver ut sjekker.
- Navistar er fortsatt en aktuell kandidat for oss, men de gjøre ferdig leksene sine først, sa MANs konsernsjef Håkan Samuelsson til den britiske avisen Financial Times forleden dag.
Asia er viktig for lastebilindustrien for tiden, og en av grunnene til at MAN ønsker seg Scania, er at Scania har fotfeste i Korea. Korea er i seg selv et stort lastebilmarked – og landet ligger ikke langt fra Kina, som regnes som verdens mest interessante bilmarked for øyeblikket.