-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Leif Østling vs. Håkan Samuelsson
1-0 til Leif - foreløpig
MAN ønsker å overta Scania. Det ønsker ikke Scania. Scania-aksjonær Volkswagen holder med Håkan. Scania-aksjonær Wallenberg holder med Leif.
Forrige uke var den store saken i lastebilindustrien MANs anstrengelser for å kjøpe Scania. De to største aksjonærene i Scania, Volkswagen og familien Wallenbergs diverse firmaer og stiftelser, var i prinsippet villig til å selge. For i den kapitalistiske verden er alt til salgs bare prisen er riktig. Men de har sagt at de vil ha penger og ikke MAN-aksjer.
På toppen av MAN-pyramiden sitter svensken Håkan Samuelsson, tidligere produksjons- og utviklingsdirektør i Scania. Han har over 20 år i Scania-organisasjonen bak seg. Før helgen fikk han angivelig grønt lys fra Volkswagen-sjefen Bernd Pischetsrieder.
På toppen av Scania-pyramiden sitter Leif Østling. Også han med mange år i Scania bak seg. Også som Håkan Samuelssons sjef. Han har lenge vært gullgutten til Wallenberg-familien. Og Bernd Pischetsrieder er styreformann i Scania.
Hvordan er forholdet mellom Leif Østling og Håkan Samuelsson? Ifølge en utenlandsk finansavis kan de oppholde seg i samme rom. Det er heller ingen tvil om at begge er meget dyktige.
Men idet vi går i trykken har Wallenberg-selskapet Investor, som alene sitter på 19,3% av aksjene i Scania, avslått tilbudet som MAN la inn tidlig mandag morgen 18. september, ifølge svenske Dagens Industri. Og ifølge andre kilder har muligens ikke Volkswagen sagt ja til salg til MAN likevel.
Og da må vi vente og se om MAN høyner budet så Investor blir tilfreds. Eller om hele greia blir lagt på is. Kanskje Håkan Samuelsson tar med seg et par revisorer til USA for å finne ut av realitetene i Navistars regnskap. Scanias er helt sikkert i orden .
Foreløpig 1-0 til Leif Østling.