-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
2006: Rekordår for Volvo Trucks
Volvo Trucks leverte over 105 000 lastebiler i 2006, to prosent flere enn i 2005.
– God lønnsomhet har gjort det mulig for oss å investere hele 10 milliarder kroner i nye produkter de fem siste årene, sier adm. dir. Staffan Jufors i Volvo Trucks. – Mottagelsen i markedet har vært svært god. I tillegg har vi satset mye på å utvikle forhandlernettverket vårt og kompetansen blant ansatte.
Volvos leveranser i Europa økte med 15 %. Behovet for tungtransport er fortsatt veldig stort i regionen. Tradisjonelt sterke markeder som Frankrike, Tyskland og Nederland opplever økt etterspørsel samtidig som lastebilsalget i det østlige Europa utvikler seg positivt. De største økningene av leveranser i 2006 ble notert for Russland og Polen, med henholdsvis 82 og 56 %.
Også det nordamerikanske lastebilmarkedet satte ny rekord i 2006. Her økte Volvo sin markedsandel til 10,8 % (mot 10,5 % i 2005). Totalmarked her utgjør 340 000 tyngre kjøretøyer.
I regionen Sør-Amerika, Asia, Midtøsten og Afrika har utviklingen vært relativt stabil. Totalmarkedet i Brasil skrumpet inn i 2006, men Volvo do Brasil økte leveransene med tre prosent.
Også en rekke markeder i Midtøsten og Asia utviklet seg positivt, f.eks. Tyrkia, Saudi-Arabia og De forente arabiske emirater. Når det gjelder Kina, Sør-Korea og India, rapporterer Volvo Trucks høyere leveransetall i forhold til 2005.
I 2006 kunngjorde Volvo Trucks sitt mål om at alle selskapets fabrikker i Europa skal bli karbondioksidnøytrale. Allerede i 2005 presenterte Volvo initiativet for å gjøre Tuve-fabrikken i Göteborg karbondioksidfri. Dette innebærer bl.a. en satsing på energi fra vindkraftverk.