-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
EU vil bekjempe "dieselturisme"
EU-parlamentet vil at avgiftene på diesel skal opp på samme nivå som blyfri bensin. Bakgrunnen er EU-kommisjonens forslag om en grense for hvor mye mer bensin- og dieselavgiften kan økes i medlemsland som allerede har de høyeste avgiftene.
Det er til dels store forskjeller mellom EU-landenes avgiftsnivå på drivstoff. Dette stimulerer blant annet til såkalt "dieselturisme", som bidrar til unødvendig kjøring og dermed økt belastning på miljøet.
Fordi diesel og bensin har like stor miljøpåvirkning, spesielt med hensyn til CO2-utslipp, er det liten grunn til at minimumsavgiftene på dem skal være forskjellige, mener EU-paparlamentet.
Det er EU-kommisjonen som har kommet med et forslag om å utjevne avgiftene landene mellom. De ønsker også en likestilling av avgiftene på diesel og bensin.
Når det gjelder skatter og avgifter har Parlamentet kun høringsrett. Et vedtak om dette tas i Ministerrådet, og det må der være enstemmig.